FA EN

تالیف کتاب پایداری تاریخی آب      (Historical Water Sustainability)

پس از یک دهه تلاش هم افزایانه اعضای کارگروه بین المللی تاریخ آب (ICID)، تالیف کتاب پایداری تاریخی آب      (Historical Water Sustainability) توسط یک تیم 25 نفره با هدایت ریاست کارگروه از ایران (دکتر کامران امامی) تکمیل گردید و این کتاب در نوامبر سال جاری در اجلاس این کمیسیون رونمایی خواهد شد. 

در چارچوب هرم دانایی حرکت از داده به دانایی در برخی علوم مانند مهندسی آب در گام های زمانی دهه و قرن تحقق می یابد و در این راستا دانایی آب گذشتگان که در زمان طولانی تحقق یافته است برای نسل‌های بعدی هدیه‌ای بی بدیل محسوب می‌شود. در این راستا کارگروه بین المللی تاریخ آب مقالاتی از طرح های آب که بیش از 100 سال به صورت پایدار کارکرد اصلی خود را انجام داده‌اند از بیش از 20 کشور جهان تدوین نمود و درس‌های از تجارب جهانی را که جهان‌شمول باشند استخراج کرده و در یک چکیده مدیریتی ارایه کرده است.

تحقق توسعه پایدار به خصوص در زمینه مهندسی آب از مهمترین چالش های بشر در قرن 21 بود و امید است تلاش دهساله این کارگروه بتواند در این راستا به این نسل و نسل های بعدی یاری رساند. دستیابی به اصول جهان شمول در عرصه‌های طبیعی را تنها می تواند با تیم هایی از متخصصان و کارگروه‌های  بین المللی حاصل شود. 

فایل پی دی اف کتاب

لینک فیلم، خلاصه ای از کتاب پایداری تاریخی آب